الـف سـی آر ام
مدیریت ارتباط با مشتریان ابری
چکونه نرم افزار سی آر ام به مدیریت زمان کمک می کند؟

چکونه نرم افزار سی آر ام به مدیریت زمان کمک می کند؟

فهرست مطلب
موضوعات این مقاله

یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که بسیاری از مدیران و کارمندان امروزه با آن مواجه هستند، مدیریت زمان بهینه است. در همان حال، اگرچه این چالش ممکن است باعث استرس و نگرانی برای برخی افراد شود، با استفاده از ابزارهای مناسب، مانند نرم‌افزار CRM، می‌توان زمان خود را به بهترین شکل ممکن مدیریت کرد.

CRM یا نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری، یکی از پرکاربردترین ابزارهایی است که برای مدیریت فروش، پشتیبانی، بازاریابی و خدمات مشتریان استفاده می‌شود. با توجه به تنوع کاربردی ویژگی‌های مختلف این نرم‌افزار، امروزه بسیاری از شرکت‌ها از آن برای مدیریت تمامی فرآیندهای خود بهره می‌برند، اما چگونه CRM به مدیریت زمان کمک می‌کند؟

1. مدیریت برنامه‌های کاری

اولین و مهمترین کاری که یک شخص باید در زمان استفاده از CRM انجام دهد، برنامه‌ریزی کاری روزانه خود را با استفاده از این نرم‌افزار انجام دهد. با وارد کردن وظایف و اطلاعات مربوط به هر وظیفه، می‌توان به راحتی برنامه کاری روزانه خود را بر اساس اولویت‌های مرتبط برنامه‌ریزی کرد و برای کارمندان و مدیران دیگر هم بصورت قابل دسترسی قرار داد.

2. ایجاد روابط مشتری

یکی از بزرگترین استفاده‌های CRM، ایجاد و مدیریت روابط با مشتریان است. با نگهداری از اطلاعات مشتری در یک پلتفرم مرکزی، بسیاری از ارتباطات و پاسخگویی‌ها سریعتر و بهتر به مشتریان ارائه می‌شود. این به مشتریان اطمینان می‌دهد که شرکت شما به بازخوردها و سوال‌هایشان توجه می‌کند، بهبود بیشتری در نظرات و عقایدشان دارد و در نتیجه مشتریان خود را به محصولات شما وفادار می‌کنید و نیازهایشان رو به شکل بهتری پوشش می‌دهید.

3. ارتقاء برند

یکی از مزایای ارتباط برقرار با مشتریان این است که موقعیت برند شما به شکل قابل ملاحظه‌ای بهتر شده و ارتباط شما با مشتریان بیشتر می‌شود. بیشترین ارزش دادن به مشتریان خود و پیگیری‌های دقیق بر روی این ارتباطات می‌تواند باعث افزایش وفاداری مشتریان، ارتقای برند شما و افزایش سود و درآمدتان شود.

4. مدیریت پروژه

کاری که CRM در مدیریت زمان کمک می‌کند، مدیریت پروژه‌های شماست. با ردیابی مراحل پروژه و ارتباط آن با مشتریان و کارمندان داخلی شرکت، می‌توان به راحتی مشخص کرد که شما در پروژه‌های خود چه تکاملی داشته‌اید و چه مشکلاتی با آن مواجه شده‌اید و در نهایت ارزیابی موفقیت یا شکست پروژه را در اختیار داشته باشید.

5. ارتباط با تیم

یکی از بزرگترین استفاده‌های CRM، اجازه‌ی ارتباط سریع و آسان با تیم شما است. با استفاده از بخش‌های مربوطه NCRM، می‌توان پیام‌ها و ارتباطات را به سرعت و به روز رسانی کرد و به این ترتیب، باعث افزایش هماهنگی میان تیم شما شده و به پیشرفت پروژه کمک می‌کند.

6. ایجاد داشبورد

CRM، امکان ایجاد داشبورد با گزارشاتی مرتبط با کارهای شما و تیم شما را فراهم می‌کند. این داشبورد، به شما توجه به برنامه‌های کاری، فعالیت‌های مشتریان، فروش‌های شما و بهبود رابطه‌ی شما با همه تفصیلات لازم را می‌دهد و باعث می‌شود تا شما به راحتی پیگیری‌های لازم را انجام دهید و درنتیجه به بهبود و شکست پروژه جلوگیری کنید.

7. پایش عملکرد

با استفاده از CRM می‌توان عملکرد کارکنان و تیم خود را از نزدیک پایش کرد و تصمیم‌گیری‌هایی درباره افزایش بهبود و یا کاهش مشکلات را انجام داد. به علاوه، با نظارت دائمی بر عملکرد تیم‌های مختلف، شرکت می‌تواند به راحتی چالش‌ها و مشکلات را شناسایی کرده و بهبودی را با در نظر گرفتن حرکات پیشین به دست آورد.

8. بهبود مدیریت فرآیندهای کسب و کار

CRM می‌تواند روند هماهنگی و پردازش فرآیندهای شرکت را بهبود بخشید. به طور مشخص، می‌توان CRM را به گونه‌ای تنظیم کرد که فرآیند قراردادها، اطلاعات مشتریان، آموزش کارمندان و مدیریت زمان کاری را به طور دقیق‌تری پیگیری کنید. به خصوص اگر مدیران برای تعیین اولویت‌ها و بررسی نتایج بر برنامه‌ریزی و پیش‌بینی وضعیت‌هایی که پیش بینی نشده، تمرکز کنند، بهبود در مدیریت فرآیندهای کسب و کار به طور قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد.

در نهایت، با استفاده از CRM، شرکت‌ها می‌توانند به بهترین شکل ممکن مدیریت زمان خود را انجام دهند و درنتیجه، به بهبود ارتباطات و روابط با مشتریان، بهبود مدیریت فرآیندهای کاری و افزایش سود و درامد خود دست یابند. پیشرفت و ادامه در خط موفقیت از طریق آسان‌ترین ابزار مدیریتی در اختیار شماست.

دریافت مشاوره سریع
ما را دنبال کنید !
آخرین مطالب بلاگ