الـف سـی آر ام
مدیریت ارتباط با مشتریان ابری
وفاداری مشتریان

چگونه مشتریان را وفادار کنیم

وفاداری مشتریان، یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت هر کسب و کاری است. مشتریان وفادار به یک برند، نه تنها به برند شما کمک می‌کنند تا در بازار کار ماندگار شوید، بلکه صاحب نظرات قدرتمندی هم هستند که می‌توانید از آن برای بهتر شدن کسب و کار خود استفاده کنید. پس باید برند خود را به گونه‌ای طراحی کنید که مشتریانتان با یک سطح ویژه از ارتباط شخصی داشته باشند. در این مقاله، به بررسی چگونگی وفاداری مشتریان پرداخته شده است.
فهرست مطلب
موضوعات این مقاله

وفاداری مشتریان، یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت هر کسب و کاری است. مشتریان وفادار به یک برند، نه تنها به برند شما کمک می‌کنند تا در بازار کار ماندگار شوید، بلکه صاحب نظرات قدرتمندی هم هستند که می‌توانید از آن برای بهتر شدن کسب و کار خود استفاده کنید. پس باید برند خود را به گونه‌ای طراحی کنید که مشتریانتان با یک سطح ویژه از ارتباط شخصی داشته باشند. در این مقاله، به بررسی چگونگی وفاداری مشتریان پرداخته شده است.

۱. برند قدرتمند را بسازید
برای اینکه بتوانید مشتریان را وفادار کنید، باید یک برند قدرتمند داشته باشید که تفکرات و احساسات مشتریان را جذب و نگه دارد.

۲. به مشتریان گوش کنید
باید به نگرش‌ها و نظرات مشتریان‌تان گوش کنید. این کار به یاد داشتن تلاشهای شما برای به سازگاری با نظرات و نیازهای مشتریان کمک می‌کند.

۳. به مشتریان بگویید ما اهمیت می‌دهیم که شما را شناسایی کنیم
هنگامی که مشتریان جدید شما به شما مراجعه می‌کنند، می‌توانید با گرفتار کردن، توجه و دقت آن‌ها را به جزئیات ظریفی که مربوط به نیازهایشان است جذب کنید.

۴. به مشتریان خود پیام‌های قطعی بفرستید
با صدور پیام‌های رسمی با عرض پوزش به مشتریان برای هرگونه خطای داخلی، تنش خشم، اضطراب و دلخوری مرتبط با خرید از شما نهادینه خواهید کرد.

۵. تخفیفات و جوایز به مشتریانتان عرضه کنید
اگر مشتریانتان فکر می‌کنند که با شما خیلی سود نمی‌کنند، شاید دیگر ترجیح ندهند از شما خرید کنند. بنابراین، شما باید ارزش افزودهٔ خاصی را برای مشتریان‌تان فراهم کنید.

۶. به مشتریان خود آموزش دهید
آموزش به مشتریانی که گرفتار سوالات مربوط به محصولات شما هستند، می‌تواند به آن‌ها کمک بسیاری کند.

۷. سرعت بیشتری در تحویل کالا
مشتریان خود را به گونه‌ای وفادار کنید که حاضر باشند در همان روز کالای موردنظرشان را در اختیار داشته باشند.

۸. روابط مشتری محور را ترجیح دهید
در هنگام ارتباط با مشتریان، آن‌ها را به عنوان بخشی از تیم خود محترم بدانید.

۹. حمایت نمایید
یکی دیگر از راه‌هایی که به شما کمک می‌کند تا مشتریانتان را وفادار کنید، حمایت‌هایی است که به آن‌ها ارائه می‌دهید. یک اجتماع پایدار از مشتریان شما، شامل مشوق‌هایی است که شما به آنها ارائه می‌دهید که با موجودی محصولات شما در بازار همخوانی داشته باشد.

۱۰. به مشتریانتان فرصتی بدهید
دادن فرصت به مشتریان شما باعث می‌شود که ضربات قلب برند شما را تجربه کنند و وفاداری آن‌ها را به برند شما افزایش دهد.

۱۱. ارباب رجوع برای شکایات شما باشید
اگر شما از این قاعده پیروی کنید، مشتریان آسان‌تر می‌توانند با شما در ارتباط باشند، مشکلات را رفع کنند و به راحتی هر مشکلی را بیان کنند که با سیاست‌های خود کار ندارند.

۱۲. اختیار دهید، کسی بهتر از خود منتخب کنند
در چندین عرضه‌کننده، خواستار شدم که من شخصی را که شانس نبود واقعا به کار می‌آورد، پیگیری کنم و چون من از تلاش کردی ارزیابی کرده بودم، کسی دیگر، به مشتریان لطف می‌کند که به او توجه می‌کنند.

۱۳. محدودیتهای پذیرش را اعمال کنید
سرانه خرید مشتریان جدید ممکن است براساس رفتار خرید انتخاب شود و از خرید بزرگتر برای ما فرار کنید.

۱۴. بازخوردهای مشتری را گوش کنید و رسیدگی کنید
از نظر مشتریان، رعایت نکردن پیشنهادات، انتقادها و بازخوردهای آن‌ها می‌تواند به حدود بسیار خطرناک و فراموش‌شده نزدیک شود که می‌تواند به ضرر کسب و کار شما باشد.

۱۵. سیاست برگشتی مناسبی داشته باشید
اگر مشتریان مطمئن هستند که با خرید محصولات شما از خدمات بهتری برخوردار هستند، باید سیاست خود را در خصوص برگشت ساده سازید.

۱۶. با شرایط صادقانه، پیشنهاد کنید
علاوه بر اینکه سیاست‌های خود را در خصوص برگشت ساده استاندارد کنید، با شرایط صادقانه و کاملا شفاف می‌توانید مشتریان شما را به شرکت خود وادار کنید.

۱۷. توانایی بازخورد درست و مناسب را دارید
هنگامی که مشتریان هرگونه بازخورد، پیشنهاد یا اظهار نظر را بیان می‌کنند، باید تلاش کنید که به آن‌ها با حوصله و دقتی که تیم شما دارد پاسخ دهید.

۱۸. بازاریابی‌های موارد خود را با احترام به کاربران پیاده‌سازی کنید
به تحقیقات اخیر، صاحب نظران و مشتریان کمتر به کاربردی که برای یک ماشین تصمیم می‌گیرند می‌پردازند و بیشتر به احساسات و تجربیات خود توجه می‌کنند.

۱۹. نگرش بلندمدت داشته باشید
اگر شما نگرش بلندمدتی نسبت به کسب و کارتان ندارید، مشتریان جدید شما یک پروسه دوران قصر، نه تنها به شما کمک نخواهند کرد تا موفق باشید، بلکه شما را نیز به سرعت به تلفن‌های بیشتری می‌اندازند.

۲۰. در مشتریان مشتری جدید، اعتبار و احترام بگذارید
هنگامی که یک مشتری جدید به شما مراجعه می‌کند، باید ‌احترامی که شما به مشتریان خود دارید را به او نیز اعمال کنید.

۲۱. به مشتریان برای اهداف مشتری محور خود وفادار بمانید
هنگامی که اهداف شما صرفاً در استفاده از تجربه مشتریان محترم‌تان نمی‌تواند باشد، احتمال وفادار آن‌ها به برند، کاهش می‌یابد.

۲۲. اسناد مهم را در محل مناسب نگه‌داری کینید
اگر مراودات با مشتریان، از طریق تلفن، ایمیل، درخواست پرداخت، ارسال محصول و دیگر روش‌های ارتباطی، آن را جدى بگیرید و این تعهد شما را در قبل از مشتریان خود، محافظت می‌کند.

۲۳. بالا بردن ضریب واقعی به علت واقعی
به دلیل بسیاری از عواملی که در فعالیت شما دخیل هستند، شانس برای بازدید کنندگان از وب‌سایت شما بسیار کم است. بنابراین، اگر شما بالا بر باشید، شما می‌توانید باعث شوید که شانس مشتری جدید در کسب و کار شما بیشتر شود.

۲۴. چالش‌های برنامه‌ریزی شده چارچوب خود را ارائه کنید
اگر شما به نتیجه چالش‌های برنامه‌ریزی شده پایبند باشید، به مشتریان نشان می‎‌دهید که شما به همه چیز توجه می‌کنید.

۲۵. روی رفتار مشتریی تمرکز داشته باشید
اگر شما بر رفتار مشتریان خود تمرکز ندارید، شما بیش‌تر از این روش خود را از کلیات بازار خارج کرده‌اید.

۲۶. به کارمندان خود توجه کنید
بهترین کارکنان بیشترین تأثیر روی خدماتی دارند که به مشتریان ارائه می‌دهید.

۲۷. توجه قابل توجهی به جزئیات بدهید
برخی از جزئیات ممکن است تأثیر بسیار خوبی بر رفتار مشتری داشته باشد و نزدیک شدن به آن باعث شود تا شما آن موافقت را از مشتری شخصی‌سازی کنید.

۲۸. به مشتریان بدهید که یک بخش از سود خود را به خیریه بدهند
شما می‌توانید به مشتریان افزایش تعهد برای بهتر کردن دنیا را بدهید، همچون هدف‌های تحصیلی آنها بهتر خواهد شد و آنها به موجودی‌های شما نزدیک‌تر خواهند شد.

۲۹. وعده کمک گرفتن از شما را در ملخ ها قرار دهید
هرگز در پشت تعهدات خود پشت نکنید و هرگز به نتیجه بی‌شعورانه بی‌توجهی نشوید.

۳۰. به سرعت به پاسخ‌های خود برگردید
هنگامی که شما به پاسخ‌های خود با سرعت باز می‌گردید، به مشتریان شخصی‌سازی کنید و آنها

دریافت مشاوره سریع
ما را دنبال کنید !
آخرین مطالب بلاگ