الـف سـی آر ام
مدیریت ارتباط با مشتریان ابری
تخفیف دادن به مشتری

نحوه تخفیف دادن به مشتری، چه موقع باید به مشتری تخفیف بدهیم و چگونه؟

فهرست مطلب
موضوعات این مقاله

تخفیف دادن به مشتری ها یکی از مهمترین ابزارهایی هستند که برای جذب مشتریان و رفع اشکالات رقابتی در بازار به کار می روند. اما مشکلی که ممکن است برای کسب و کارها پیش آید این است که چگونه و به چه زمانی بهترین تخفیف را به مشتریان خود اعمال کنند.

پیش از هر چیز، مهمترین موردی که باید برای تصمیم گیری در خصوص تخفیف دادن به مشتری در نظر گرفته شود، هدف شما و شرایط بازار است. با توجه به اینکه مشتریان در بازار نیازمندی های خود را با استفاده از ابزار جستجوی اینترنت پیدا می کنند، می توانید محصول خود را با تخفیف های متنوعی به مشتریان ارائه دهید.

تخفیف ها معمولا در برخی موارد به صورت دوره ای و یا در مواقع خاصی ارائه می شوند. بهتر است اگر قرار است تخفیف های روزانه ارائه شود، زمان خاصی برای آن تعیین شود تا کاربران و مشتریان مطمئن باشند که می توانند بهترین تخفیف را در آن زمان به دست آورند.

بنابراین، اگر می خواهید بهترین تخفیف را به مشتریان خود ارائه دهید، باید زمان مناسبی برای آن تعیین کنید. از جمله مواردی که می توان برای این مناسبت ها استفاده کرد، تعطیلات و یا روزهای خاص می باشد. این روزها، به دلیل زمان آزاد مشتریان شامل فرصت خوبی برای ارائه تخفیفات به مشتریان می باشند.

در برخی موارد، تخفیف ها در مواقع خاصی مانند جشن تولد، عید و … ارائه می شوند. در همین حال، تخفیف در مواقعی که بازاریابی در آنها هیجان افزایی دارد، مثل فصل پاییز، جشنواره فیلم و موزه ها، به ارائه تخفیفات کمک خواهد کرد. به عنوان مثال، بسیاری از کسب و کارها در فصل پاییز، تخفیفات ویژه در مورد محصولات گران قیمت چون سفر، مبلمان، الکترونیک، پوشاک و طلا به مشتریان خود ارائه می دهند تا جذابیت و علاقه مشتریان را به محصولات خود افزایش دهند.

هنگام تخفیف دادن به مشتری، باید به دقت به محدودیت تعداد محصولات تخفیف داده شده توجه کنید. برخی مشتریان ممکن است به دنبال تخفیف باشند و اگر محدودیت های تعدادی موجود باشد، احتمال خرید بیشتر از مشتری دیگری که تخفیف ندارد زیاد است.

یکی دیگر از نکاتی که بسیار مهم است، تخفیف ندادن در هر موقعیتی است. باید مطمئن باشید که هزینه های به همراه تخفیف را مدیریت کرده اید و کل هزینه ها در هر حالت توجیه پذیر است. برای این کار، بهتر است تحلیل هزینه های خود را برای تخفیفات مختلف انجام دهید و هزینه آنها را با فروش و سود پیش بینی شده مقایسه کنید.

در نهایت، یکی از مهمترین قسمت هایی که در تخفیف دادن به مشتریان باید توجه داشته باشید، استفاده از شبکه های اجتماعی است. به کمک شبکه های اجتماعی، می توانید جذب مشتری‌های جدید را از طریق ارائه تخفیفات ویژه به مشتریان فعلی ایجاد کنید.

در کل، تخفیف دادن درست و به موقع می تواند به ارتقای کسب و کار شما و جذب مشتریان بیشتر کمک کند. بهتر است قبل از اعمال هرگونه تخفیف بازاریابی، از تحلیل بازار و استراتژی های رقابتی بهره بگیرید و بهترین روش را برای تخفیف دادن برای کسب و کار خود پیدا کنید.

دریافت مشاوره سریع
ما را دنبال کنید !
آخرین مطالب بلاگ