الـف سـی آر ام
مدیریت ارتباط با مشتریان ابری
سرنخ‌ بهینه (Lead Qualification)

سرنخ‌ بهینه (Lead Qualification)

فهرست مطلب
موضوعات این مقاله

سرنخ‌ بهینه (Lead Qualification) یکی از مهم‌ترین مفاهیم در بازاریابی دیجیتال است. در واقع، سرنخ بهینه به شما کمک می کند تا بتوانید اجزای مختلفی از بازاریابی دیجیتال را به هم پیوسته کنید و یک طرح بازاریابی جامع برای کسب و کار خود پیاده کنید.

سرنخ بهینه به تعریف سرنخهای باکیفیت و درست در دنیای دیجیتال می‌پردازد. یک سرنخ باکیفیت به معنای پتانسیل مشتری، مشتری فعلی، مشتری محتمل یا حتی فرصت فروش است. سرنخ بهینه به تبدیل سرنخهای باکیفیت به مشتریان واقعی کمک می‌کند. در واقع، تمام این فرآیندها جهت پیشبرد فروش و افزایش درآمد باشند.

یکی از اهمیت های سرنخ بهینه، این است که با شناسایی سرنخ های باکیفیت در سطح ابتدایی، شما برروی آنها تمرکز خواهید کرد. به طور مثال، شما ممکن است به مشتریان جدیدی که با محصولات یک شرکت آشنایی ندارند، اهمیت کمتری دهید تا مشتریان فعلی که حتی پس از خرید محصول هم ارتباط با شرکت دارند.

در سرنخ بهینه، دو نوع سرنخ به کار می‌روند؛ توضیحاتی درباره آنها ادامه می‌آید:

تفکیک بندی سرنخ ها

1. Qualified Leads: سرنخ های با کیفیت

سرنخ های با کیفیت به مشتریان محتملی گفته می‌شوند که احتمال خرید دارند. به عبارت دیگر، سرنخ هایی که از تبلیغات شما جستجو کرده‌اند، به تبلیغات شما علاقمند هستند و یا قبل از آگهی شما محصولات مشابهی را می‌خریدند. سرنخ های با کیفیت باید بررسی و ارزیابی شوند تا مشخص شود که آیا این سرنخ ها پتانسیل خرید دارند یا خیر.

2. Marketing Qualified Leads (MQLs): سرنخ های کیفیت بازاریابی

سرنخ های کیفیت بازاریابی، سرنخ هایی هستند که با نگاه به فعالیت های بازاریابی شما به دست آمده‌اند. به عنوان مثال، اگر شخصی یکی از ویدئو های شما را ببیند و بر روی لینکی که در توضیحات ویدئو قرار دارد کلیک کند، سپس به صفحه اصلی سایت شما انتقال پیدا کند، این شخص به عنوان سرنخ های با کیفیت بازاریابی شما شناخته می‌شود.

سرنخ های کیفیت بازاریابی ممکن است نیازمند بررسی دقیق تر و مفصل تر باشند. برای تبدیل این سرنخ ها به مشتریان، به جرات می‌توان گفت که نیازمند تلاش و هماهنگی تیم های فروش و بازاریابی هستند.

سرنخ بهینه یک بهینه سازی روی سرنخ های با کیفیت است. هدف از سرنخ بهینه این است که مشتریانی را که دارای پتانسیل خرید واقعی هستند، شناسایی کنیم تا تلاش های فعال برای فروش و افزایش درآمد از آنها شروع شود.

تفاوت اساسی بین مشتری و یک سرنخ بهینه، این است که مشتری در حال حاضر محصول یا خدمات شما را خریداری کرده است، در حالی که یک سرنخ بهینه، پتانسیل خرید را خواهد داشت. با شناسایی سرنخ های باکیفیت، می توانید بر روی این سرنخ ها تمرکز کرده، و تلاش های فروش فعال را روی آنها بیشتر کنید، تا به مرور این سرنخ ها به مشتریان تبدیل شوند.

نکته بسیار مهم در مورد سرنخ بهینه این است که اصلا بر روی تعداد سرنخ ها تمرکز نکنید، بلکه در مورد کیفیت آنها فکر کنید. بر روی سرنخ های با کیفیت تمرکز کردن به دلیل ترافیک بیشتر و یا نمایش بیشتر به خودی خود پیشنهاد نمی‌شود.

در نهایت، سرنخ بهینه، مهمترین اجزای بازاریابی دیجیتال را به یکدیگر متصل می کند و به شما کمک می کند تا بتوانید یک طرح بازاریابی جامع برای کسب و کار خود پیاده کنید. سرنخ بهینه، وابستگی شما به روش‌های سنتی بازاریابی را کاهش می‌دهد و از ابزارهای بازاریابی دیجیتال برای توسعه کسب‌وکار شما استفاده می‌کند. به طور خلاصه، سرنخ بهینه استراتژیی برای تشخیص، ارزیابی و تبدیل سرنخ های باکیفیت و پتانسیل خرید به مشتریان واقعی است.

دریافت مشاوره سریع
ما را دنبال کنید !
آخرین مطالب بلاگ