الـف سـی آر ام
مدیریت ارتباط با مشتریان ابری
نرم افزار سی آر ام

نرم افزار سی آر ام و دلایل انتخاب آن

فهرست مطلب
موضوعات این مقاله

قبل از اینکه این مطلب را بخوانید این نکته را بیان کنیم که این دلایل صرفاً دلایل محدودی است که در اینجا برای تهیه نرم افزار ارتباط با مشتریان یا همان نرم افزار سی آر ام به آنها اشاره می کنیم. ممکن است هر سازمان یا شرکتی دلایل دیگری برای تهیه نرم افزار crm داشته باشد. در این مطلب قصد نداریم که لیست کاملی از این دلایل را فراهم کنیم.
این مطلب صرفاً برای این است که دلایل مهمی از تهیه نرم افزار crm در ذهن خود داشته باشید و امید است به این درک برسید که اگر کسب و کار دارید بنابراین حتماً به یک نرم افزار سی آر ام نیازمند هستید.

ذخیره سازی بی نهایت در نرم افزار سی آر ام

بی شک ذهن انسان یکی از پیچیده ترین موارد خلقت می باشد. اما تجربه ثابت کرده است که ذهن انسان توانایی پردازش اطلاعات زیادی را به یکباره ندارد و ذهن انسان همیشه به حالتی که تصور می کنیم عمل نخواهد کرد.
شما ممکن است فردی با ذهن دارای درگیری کمتر باشید و بتوانید نهایتاً ۵۰ مشتری را به خاطر سپرده و در ذهن خود تمامی مشتریان را دسته بندی نمایید. اما در بعضی موارد ممکن است فراموش کنید که یک وظیفه را برای یک مشتری خاص انجام داده اید یا خیر. جلسات با مشتریان را ممکن است فراموش کرده و سر موعد مقرر به جلسه نرسید. داشتن اطلاعات مشتریانتان در ذهن برای تمرین های ذهنی بسیار مناسب می باشد.
اما کمی بزرگ تر فکر کنیم! زمانی که مشتریان شما به تعداد های خیلی بیشتر برسد کارهایی که باید برای مشتریان انجام دهید و هماهنگی ها به مراتب چند برابر شده و توانایی کنترل کسب و کار و مشتریان از دستتان خارج می شود. با داشتن یک نرم افزار سی آر ام می توانید هزاران مشتری را ذخیره سازی کرده و در هر زمان آنها را فراخوانی کنید بدون اینکه اطلاعاتی از سیستم پاک شود. چراکه نرم افزار ارتباط با مشتریان یا همان نرم افزار سی آر ام وظیفه حافظه و یادآوری ذهن شما را بر عهده گرفته است.

شفاف سازی

آیا میدانید که در هفته گذشته ماه گذشته و یا سال پیش چند مشتری بالقوه داشتید و توانسته اید چند درصد آنها را به مشتریان وفادار خود تبدیل نمایید؟ آیا می دانید بهترین روشی که توانستید مشتریان را به خود جلب کنید کدام روش است؟ آیا می دانید که کدام یک از پرسنل شما وظایف خود را به بهترین و سریعترین شیوه ممکن انجام می دهد؟
تمامی موارد ذکر شده و خیلی از آیتم های دیگر در نرم افزار سی آر ام لحاظ شده است. اما شما بدون استفاده از نرم افزار سیار یا همان نرم افزار ارتباط با مشتریان به سختی می توانید چنین اطلاعاتی را به دست آورید و عملاً برای بدست آوردن چنین اطلاعاتی باید چندین نفر مدت زمان زیادی را وقت صرف کنند تا بتوانند اطلاعات را به دست بیاورند. همچنین اطلاعات به دست آمده شده از این روش ها دقیق نبوده و ممکن است شما را به اشتباه راهنمایی کند.
شما میتوانید گزارشات دلخواه خود را درون نرم افزار crm تولید کرده و طبق گزارشات با مشتریان خود در تعامل باشید. گزارشاتی همچون تعداد تماسهای برقرار شده بین سازمان یا شرکت شما و مشتریان، فاکتورهای و پیش فاکتور ها ارسالی به مشتریان، وظایف محول شده به پرسنل و پیگیری وضعیت انجام آنها، مدیریت واحد فروش و …
همچنین برای برقراری ارتباط با مشتریان تان ابتدا باید فایل اکسل تهیه کنید و این فایل اکسل را درون نرم افزارهای ارسال پیامک بارگزاری نمایید تا بتوانید به روش سنتی با مشتریانتان در ارتباط باشید. اما با تهیه نرم افزار ارتباط با مشتریان یا سی آر ام می‌توان تمامی این عملیات را به صورت اتوماتیک انجام داد.

وضعیت کسب و کار شما

آیا شما می دانید با کدام یک از مشتریان در ماه گذشته چند بار تماس گرفته اید؟ ممکن است با یک مشتری تعداد تماس های کمتری نسبت به بقیه مشتریان داشته باشید. این مشتری ممکن است به کسب و کار شما علاقه مند باشد ولی با پیگیری نامناسب به مشتری نهایی شما تبدیل نشود.

تمامی وضعیت سرنخ ها فاکتورها پرداخت ها و دسته بندی مشتریان از مهم‌ترین کارهای مربوط به کسب و کار شما و پیگیری برای فروش می باشد. بدین ترتیب شما می توانید بررسی کنید که هر یک از مشتریان شما در کدام یک از وضعیت های موجود در کسب و کار شما قرار دارد.
عدم از دست دادن اطلاعات
در روش‌های سنتی مدیریت کسب و کار ممکن است اطلاعات بسیاری از مشتریان تان را از دست دهید. یادداشت ها برگ ها فاکتورها پیش فاکتور ها و دیگر مسایل. تمامی این برگه ها دفتر ها و تقویم ها ممکن است نابود شود و اگر از لپ‌تاپ خود برای درج اطلاعات مشتریان استفاده می کنید همیشه ریسک از دست دادن اطلاعات به علت خرابی لپ تاپ ویروس و خرابی هارد وجود دارد.

مزیت استفاده از نرم افزار ابری ارتباط با مشتری الف نگهداری تمامی اطلاعات کسب و کار شما می باشد به گونه‌ای که این اطلاعات همیشه بر روی سرورهای الف سرور قرار دارد و پشتیبان گیری روزانه از تمامی اطلاعات انجام می‌شود. هیچ اطلاعاتی را از دست نخواهید داد !

مدیریت زمان و وظایف

داشتن یک تقویم یکی از مهمترین ابزارهای هر مدیری می باشد. تمامی وقایع و وظایف و جلسات درون آن ثبت شده و می توانید هر روز به آن مراجعه کرده و وضعیت تمام موارد ذکر شده را مشاهده کنید اما در صورتی که این تقویم خراب شود و یا از دست برود دیگر نمی توانید جلسات خود را مدیریت کنید و یا وظایف محول شده به پرسنل خود را نظارت کنید.

با استفاده از نرم افزار ابری سی آر ام الف میتوانید تمامی وقایع مهم کسب و کار خود و همچنین وظایف محول شده به پرسنل خود را درون نرم افزار ثبت نمایید و نرم افزار به صورت اتوماتیک تمامی این جلسات و وقایع را به افراد مشخص شده در نرم افزار ارتباط با مشتریان یادآوری می نماید.

دریافت مشاوره سریع
ما را دنبال کنید !
آخرین مطالب بلاگ